Ofte stilte spørsmål

Hvordan bestiller jeg?

Kort sagt legger du produktene du skal ha i handlekurven, så går du til kassen for å fullføre transaksjonen. En mer detaljert, steg-for-steg forklaring finner du her: Bestillingshjelp

Kan jeg bestille via e-post, telefon, chat?

Alle bestillinger må legges inn i nettbutikken av kunden selv.

Kan jeg bestille bare oppskriften?

Vi selger dessverre ingen oppskrifter løst, kun i kombinasjon med garn i en strikkepakke.

Kan jeg bestille strikkepakke med annet garn?

Det er dessverre ikke mulig å endre type garn i en strikkepakke.

Kan jeg hente bestillingen min på lageret?

Per dags dato er det ikke mulig å hente selv ved vårt lager. Vi ser på muligheter for å få det til, og det vil i så fall komme opp som et «fraktalternativ» når den tid kommer.

Hvor finner jeg oppskriften min?

Om du valgte å bestille papirutskrift av oppskriften finner du denne i pakken, sammen med garnet. Om du valgte bort papirutskrift vil du motta en link for nedlastning av en PDF som du kan skrive ut selv. Linken får du i e-posten du mottar fra oss etter bestilling (med emne «Din bestilling hos strikk.no er mottatt!»). Se etter «Din oppskrift/Dine oppskrifter», øverst i e-posten.

Hvorfor har jeg ikke mottatt ordrebekreftelse/kvittering?

Sjekk gjerne folderen merket søppelpost for å sikre at våre e-poster ikke har havnet der. En annen mulig forklaring er at e-postadressen ble tastet feil under bestillingsprosessen. Ta kontakt med kundeservice@strikk.no hvis du mistenker at det kan være tilfelle, så retter vi opp adressen for deg.

Jeg har ikke mottatt faktura

Faktura sendes ut i egen e-post fra Klarna. Sjekk folderen for søppelpost for å se om faktura kan ha havnet der. Det kan også hende du har tastet feil e-postadresse ved bestilling. Vi kan kanskje hjelpe deg med små endringer, men det raskeste er å kontakte Klarna direkte på www.klarna.no eller telefon 21018991.

Jeg glemte noe – kan jeg legge til varer på min bestilling?

Det er ikke mulig å legge til mer da vi dessverre ikke har myndighet til å øke det reserverte beløpet på kortbetalinger. Ved betaling med faktura er kunden kredittsjekket for det gjeldene beløpet og det kan ikke økes.

Jeg har bestilt flere ordre, kan de sendes i samme pakke?

Vi kan dessverre ikke slå sammen flere ordre da alt går automatisk. Selv om bestillingene er lagt inn rett etter hverandre er de ofte på forskjellige steder i prosessen og vi har dessverre ikke mulighet til å stoppe eller påvirke plukke-/pakkeprosessen.

Jeg har bestilt feil! Hva gjør jeg?

Det er dessverre ikke mulig å endre eller kansellere ordre da vi pakker bestillingene våre fortløpende for å få de raskest mulig ut til deg. Men fortvil ikke: det er alltid mulig å returnere produkter, les mer under «Hvordan returnerer jeg produkter?».

Hvordan returnerer jeg produkter?

Om du skal returnere hele eller deler av en ordre, kan du benytte deg av en returseddel som du kan lage selv her: RETURSEDDEL. Bruk returkoden «STRIKKNO». Følg instruksene, skriv ut returseddelen selv eller hos det stedet hvor du skal levere inn pakken og fest den på pakken. Lever pakken på ditt nærmeste PostNord hentested. Du trenger ikke å betale noe der og da, men merk at vi vil belaste deg 69,- for returporto. Dersom du har valgt faktura som betalingsmetode må du fryse fakturaen i påvente av retur hos www.klarna.no. Gjerne send en e-post til kundeservice@strikk.no for å fortelle oss om returen.

Om du ønsker å benytte deg av angreretten kan du gjør dette ved å følge de instruksene som du finner her: ANGRERETT

For lite garn i strikkepakken?

Garnmengden i oppskriften er nøye beregnet etter strikkefastheten og flere runder med teststrikking. Så lite som en halv pinnestørrelse har mye å si for garnmengden. Strikk derfor alltid en testlapp for å finne riktig pinnestørrelse for deg!

Dersom du ønsker å etterbestille garn med samme partinummer, ta kontakt på kundeservice@strikk.no så gjør vi vårt beste for å hjelpe deg. Garnet bestiller du her: GARN

Jeg har et spørsmål om oppskriften.

Ta kontakt på kundeservice@strikk.no så gjør vi vårt beste for å hjelpe deg.

Har dere partinummer X?

Ta kontakt på kundeservice@strikk.no så gjør vi vårt beste for å hjelpe deg.