Salgsbetingelser

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer fra www.strikk.no til forbrukere. Salgsbetingelsene og bestillingen din (bekreftet gjennom ordrebekreftelse) utgjør avtalegrunnlaget for kjøpet. Du må være 18 år for å handle, men du kan be en myndig om å foreta handelen for deg hvis du er yngre. Strikk.no leverer kun til adresser i Norge. Forbrukerkjøp reguleres av bl.a. angrerettloven, e-handelsloven, forbrukerkjøpsloven, kredittkjøpsloven, markedsføringsloven og personopplysningsloven.

Betaling

Når du handler hos oss blir betalingen behandlet av Klarna, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/ Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.

Vi tilbyr også fakturabetaling

Vi tilbyr fakturabetaling med Klarna slik at du kan handle raskere, enklere og tryggere på nett. Ved å bruke Klarna slipper du å oppgi kortinformasjonen din, og du får alltid varene levert før du betaler for dem. Enklere blir det ikke!

Levering og frakt

Vi ønsker helst at du skal få pakken din i posten samme sekund som du bestiller, men siden ikke det er mulig uten magi (og det får vi ikke lov til å bruke) så sender vi det i hvert fall fra oss så snart vi kan!

Vanlig leveringstid er mellom 3-5 virkedager. Husk: Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves! Ved salg, kampanje, helligdager, ferie og ved større pågang enn ellers, må det påberegnes ekstra leveringstid. Ved ulike partinummer, feil i varebeholdningen o.l. kan det bli forsinkelser som vil påvirke leveringstiden.

Vi sender varene med Postnord eller Bring, og du vil få en melding når pakken er ankommet hentested.

Fast frakt er 69,- eller 89,- (avhengig av fraktmetoden du velger). Vi anbefaler å  hente pakken hos PostNord da det går raskere. Ved levering i postkasse er det Posten Norge som står for levering og de bruker mye lengre tid nå som de har endret leveringsfrekvens til annen hver dag (endring trådde i kraft 7.juli 2020).

Gratis frakt på ordre over 699,-

Dersom pakken ikke blir avhentet på leveringsstedet vil vi belaste deg for 200,- for å dekke våre fraktkostnader og det ekstra arbeidet dette medfører.

Rutiner for avbestilling, reklamasjon og angrerett

Avbestilling

Dersom du ønsker å avbestille varene, kan du sende en e-post til kundeservice@strikk.no eller ringe oss på 46 74 59 49 (telefonen er betjent tirsdag til torsdag kl 10-14).

Reklamasjon

Skulle det være feil, skader eller mangler på det du mottar av oss, så fikser vi det! Ta kontakt med oss på kundeservice så finner vi den beste løsningen på problemet. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp.

Angrerett

Du har selvfølgelig angrerett hos Strikk.no. Ifølge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover. Du har altså to uker på deg til å melde ifra til oss, og du må deretter returnere varen til oss innen 14 dager etter at du angret deg. Varen må returneres i samme stand som du mottok den sammen med utfylt angrerettskjema (lastes ned via link lenger ned på siden). Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp, salg til foretak innbefattes ikke av forbrukerkjøpsloven.

Dersom du vil angre kjøpet gjør du følgende:

  1. Fyll ut angrerettskjema og legg dette sammen med ordreseddel og det du skal returnere i original emballasje eller annen tett forpakning.
  2. Returseddel finner du ved å klikke her og skrive inn returkoden: STRIKKNO. Fyll ut nødvendig informasjon og skriv ut returseddel.
  3. Fest returseddelen på pakken og levér inn pakken på ditt nærmeste PostNord utleveringssted. MERK: Ikke hos Posten Norge!

Når vi har mottatt din retur vil du få tilbakeført det du har betalt minus returporto på 69,- Dersom du har betalt med faktura kan du fryse fakturaen i påvente av retur. Ta kontakt med Klarna på www.klarna.no eller tlf 21018991.

Klikk her for å laste ned angrerettskjema.

Bestillingshjelp Bestillingshjelp
Ofte stilte spørsmål Ofte stilte spørsmål
Kundeservice kundeservice@strikk.no
Telefon 46 74 59 49 (10-14 tirs. til tors.)